Interim B2B-marketing bij de Persgroep Nederland

Projectomschrijving

Na een oproep op Linkedin waarop een van onze collega’s heeft gereageerd, heeft onze collega 6 maanden ondersteuning geboden binnen het B2B-marketingteam van de Persgroep Nederland. De focus bij deze interim opdracht lag bij het bieden van B2B-marketingondersteuning voor het dagblad de Stentor en 12 huis-aan-huis titels die in het verspreidingsgebied van de Stentor worden verspreid.

Werkzaamheden

Onze collega werkte afwisselend op de vestigingen van de Stentor in Zwolle en Apeldoorn en het hoofdkantoor van de Persgroep Nederland in Amsterdam om ondersteuning te bieden bij vormgeven en uitvoeren van het B2B-marketingbeleid van de Persgroep Nederland. Denk hierbij aan de onderstaande werkzaamheden:

  • Propositieontwikkeling en onderhoud productportfolio en -informatie
  • Opstellen jaarplan Sales
  • Uitwerken business cases voor de uitgave van specials en bijlagen
  • Concurrentie- en marktanalyse dagbladen en weekbladen ter ondersteuning van strategische besluitvorming en sales
  • Ondersteuning en advies bij sales- en marketingcampagnes
  • Coördinatie en organisatie B2B-events
    • aanwezigheid van de Stentor op het business event Deventer Marktplein
    • B2B prospect event in samenwerking met PEC Zwolle
  • Ontwikkeling promotiematerialen ter ondersteuning van events

Resultaten

  • Winstgevende business cases
  • Concurrentie- en marktanalyses
  • Concept jaarplan Sales
  • Succesvolle B2B events; kwalitatieve leads voor accountmanagers, positieve beeldvorming omtrent de on- en offline producten van de Persgroep/de Stentor

Marketingcommunicatie De Ondernemer Business Festival

Halverwege is onze collega gevraagd ondersteuning te bieden bij de marketingcommunicatie van het De Ondernemer Business Festival. Het Business Festival, georganiseerd door Tubantia, is op 20 april 2017 gehouden en is de opvolger van Business Meets Twente dat 11 keer werd georganiseerd. Ondernemers konden zich 1 dag tegoed doen aan inspirerende kennissnacks op het gebied van Finance, Personeel, Marketing & sales, ICT en techniek. De werkzaamheden bestonden onder andere uit:

  • Contentmanagement website en e-mailnieuwsbrieven naar potentiële bezoekers en partners
  • Social media management, opstellen en uitvoeren contentkalender
  • Campagneplanning en -begeleiding print en online
  • Ontwikkeling print en online (advertentie)materialen zoals advertenties (voor dag- en weekbladen), banners en beeldmateriaal geschikt voor sociale media
  • Advies en ondersteuning bij de ontwikkeling van festivalmagazine, festivalplattegrond en signalisatie van het festival

Lees meer over het Business Festival in het artikel ‘Concept Business Festival in Enschede valt in de smaak’ op Tubantia.nl.

Over de Persgroep Nederland

De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever van nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines, websites en is actief op radio. Het portfolio van de Persgroep Nederland omvat onder andere dagbladen als AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, de Stentor, ruim 200 huis-aan-huiskranten en websites zoals deOndernemer.nl, Nationalevacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, en IndeBuurt.nl. Radiostation Qmusic vult het geheel aan.

de Persgroep Nederland

Benieuwd naar de activiteiten van de Persgroep Nederland? Neem eens een kijkje op:

Gerelateerde projecten

Back to Top

Contact info

Stadskade 460 Apeldoorn Phone: 055 577 43 33 Web: www.intercity.nl