Strategisch communicatieadvies gemeente Dronten

Projectomschrijving

In de periode juli 2015 tot april 2017 heeft onze collega het communicatieteam van de gemeente Dronten bijgestaan met strategisch communicatieadvies en als citymarketeer. Het communicatieadvies had vooral betrekking op de portefeuilles van 2 wethouders. Voor Citymarketing is een visietraject en uitvoeringsplan opgesteld. Vanuit het uitvoeringsplan is er structuur gebracht in de evenementencoördinatie en is een start gemaakt met het buiten de deur plaatsen van de marketing.

Werkzaamheden

Onze collega werkte enerzijds voor de wethouders en voor het andere deel bracht hij structuur in de citymarketingfunctie. Denk hierbij aan de onderstaande werkzaamheden:

  • Deelname aan werkgroep Duurzaamheid
  • Woordvoerder voor de thema’s Financien, Cultuur en Economie
  • Meedenken over communicatiever maken van de organisatie (Factor-C)
  • Opstellen marketingvisie, uitvoeringsplan en positioneringstatement
  • Gespreksleider bij diverse bijeenkomsten rond studentenoverlast

Resultaten

  • Meer strategische communicatie in plaats van uitvoering en duidelijke structuur in communicatieadvies
  • Stakeholdersanalyses voor diverse thema’s
  • Produceren communicatieplannen en kalenders

Marketingcommunicatie

Collega Robert van Vliet heeft zijn opdracht als stad- en streekmarketeer voor de gemeente Dronten gedurende anderhalf jaar gedaan. In die periode heeft hij de evenementencoördinatie vernieuwd en de eerste stappen gemaakt om het beleid op het gebied van citymarketing te ordenen en te structureren. Andere werkzaamheden waren onder meer:

  • Hoofdredacteur Dronterland.nl, de marketingsite van de Gemeente Dronten, plus alle social media (Twitter, Facebook en Instagram)
  • Hoofdredacteur bezoekersmagazine en Eventkalender2017
  • Coördinator eventdata en bevordering samenwerking tussen organisatoren
  • Opzetten citymarketing organisatie, externe stichting, interne klankbordgroep

Lees meer over de werkzaamheden van onze collega in de onderstaande artikelen van de Flevopost:

Na eerder de gebiedsmarketing te hebben gedaan voor de IJsseldeltaprojecten Noord en Zuid, wat later de gebiedspromotie werd bij het nationaal landschap IJsseldelta, is van meer recentere datum het lidmaatschap van de stuurgroep Marketing Kampen en deelname aan de adviesraad Apeldoorn Marketing. Daarnaast is Robert ook werkzaam als secretaris van stichting Centrum Management Apeldoorn. Met deze ervaring is Robert binnen Intercity de specialist op het gebied van regio- en gebiedsmarketing.

Gerelateerde projecten

Back to Top

Contact info

Stadskade 460 Apeldoorn Phone: 055 577 43 33 Web: www.intercity.nl