Tijdelijke ondersteuning bij online projecten gemeente Almelo

Online marketingcommunicatie en hoofdredactie

Projectomschrijving

Een van onze collega’s heeft van oktober 2015 tot en met begin juli 2016 bij de gemeente Almelo de toptaken website almelo.nl onder zijn hoede gehad als interim marketingcommunicatieadviseur. Tijdens de vervanging van een marketingcommunicatieadviseur die met zwangerschapsverlof ging, stuurde hij 2 collega’s op de webredactie aan en begeleidde hij uiteenlopende communicatieprojecten.

Wegens zwangerschapsverlof van de online communicatieadviseur was gemeente Almelo op zoek naar een vervanger voor 16 weken. Intercity leverde via bureau Maandag een adviseur die tijdens het zwangerschapsverlof met name de ‘boel draaiende’ kon houden. Gedurende die periode heeft de adviseur zich alle taken van onze vaste kracht overgenomen: hoofdredactie van almelo.nl en aanjager van online ontwikkelingen op gebied van dienstverlening. De samenwerking beviel goed en de extra handjes konden we goed gebruiken. Uiteindelijk heeft deze goede samenwerking ruim 10 maand geduurd. Te kort wat ons betreft.

Van het begeleiden van de toegankelijkheidstoets voor almelo.nl en redactiewerk tot het meedenken en aanreiken van nieuwe inzichten op gebied van online dienstverlening. De adviseur draaide er zijn hand niet voor om. Met alle gemak en kennis van zaken wist hij in korte tijd een waardevolle plek op te eisen binnen de organisatie. Dat is in essentie waar het om gaat als een organisatie denkt aan inhuur. Deze adviseur heeft dat waar gemaakt. In de toekomst, mocht dit nodig zijn, kunnen wij van Intercity op aan.

Sewan Neesan – Online Marketingcommunicatieadviseur / hoofdredacteur gemeente Almelo

Hieronder een overzicht van de voornaamste projecten die door InterCity zijn begeleid.

Nieuwe afsprakenmodule gemeente Almelo

De gemeente Almelo heeft onlangs een nieuwe afsprakenmodule in gebruik genomen. De afsprakenmodule stelt inwoners van de gemeente Almelo in staat om afspraken met medewerkers van de gemeente Almelo te maken voor uiteenlopende diensten. Na het maken van een afspraak ontvangt een inwoner een bevestigingse-mail met daarin een QR-code. De QR-code kan in het stadhuis worden gescand om aanwezigheid te melden. De afsprakenmodule is ontwikkeld door JCC Software en is te gebruiken op devices met verschillende schermgroottes.

Onze adviseur heeft geholpen bij het in gebruik nemen van de afsprakenmodule op almelo.nl. Daarnaast heeft hij ondersteunende teksten en bevestigingse-mails voor de afsprakenmodule geschreven.

Na afloop van het zwangerschapsverlof heeft onze adviseur gewerkt aan 2 projecten. In vogelvlucht:

Pilot videogesprek

Om de druk op de balies in het stadhuis te verminderen, wil de gemeente Almelo via een pilot onderzoeken of inwoners en ondernemers geïnteresseerd zijn in het voeren van online videogesprekken. Onze collega heeft, in samenwerking met de afdeling ICT, Loohuis Communicatie en Mitel ervoor gezorgd dat de gemeente Almelo kan starten met het voeren van videogesprekken via het online videoplatform Vidyo.

Toegankelijk maken website

Na eerder al de websites van de gemeenten Steenwijkerland en Westerveld toegankelijk te hebben gemaakt, kon onze adviseur zijn ervaring op het gebied van de Webrichtlijnen en toegankelijkheid inzetten in Almelo. Aan de hand van een toetsingsrapport van Stichting Accessibility zijn diverse verbeteringen aan de website doorgevoerd.

Meer weten over online ondersteuning of Webrichtlijnen?

Wilt u meer weten over Webrichtlijnen en/of de mogelijkheden die wij bieden op het gebied van online begeleiding en ondersteuning neem dan contact op met Anne-Frank Dekker: anne-frank@intercity.nl of bel 055-577 4333.

Gerelateerde projecten

Back to Top

Contact info

Stadskade 460 Apeldoorn Phone: 055 577 43 33 Web: www.intercity.nl