InterCity draagt communicatie Roots in the Woods over

InterCity Consultancy stopt met de communicatiewerkzaamheden voor Roots in the Woods. Begin maart hebben we het stokje officieel overdragen aan twee nieuwe partijen. Communicatiebureau Emotion pakt de communicatie op voor festival Roots in the Woods Apeldoorn en Cultura Ede neemt de werkzaamheden voor het festival in Ede voor haar rekening.

Robert van Vliet: “We hebben Roots in the Woods zien opgroeien tot een volwaardig festival. Nu het festival op eigen benen kan staan, is het tijd om een ander het stokje over te laten nemen.” Robert van Vliet blijft nog wel aan als voorzitter van de stichting.
InterCity was al vanaf het prille begin betrokken bij het festival. In 2009 werd er op initiatief van het Apeldoorns Uitburo en VVV Apeldoorn een creatief team samengesteld om een concept voor een herfstevenement in Apeldoorn uit te werken. InterCity behoorde tot dit team en was verantwoordelijk voor de merkidentiteit en de communicatie. Eerst voor het herfstfestival Roots in the Woods Apeldoorn en in 2011 ook voor de zomereditie voor de gemeente Ede.
Om het festival onder de aandacht te brengen, ontwikkelde InterCity verschillende middelen. Van flyers tot een festivalkrant en een promofilm. Ondanks dat het communicatiebudget elk jaar minder werd, genereerde InterCity telkens meer publiciteit en trok het festival meer bezoekers. Free publicity, social media en een effectieve middelenmix speelden hierbij een grote rol.