Apeldoorns bureau Intercity prolongeert aanbesteding communicatiediensten van het Rijk

Intercity Consultancy, onderdeel van Partners in Communicatie, een samenwerkingsverband van drie bedrijven, op het gebied van zowel communicatie als detachering van communicatieprofessionals, is wederom één van de voorkeursleveranciers van het Rijk geworden. Op dinsdag 27 November 2018 tekenden de directies de raamovereenkomst voor de inhuur van Communicatieprofessionals bij het ministerie van Algemene Zaken in Den Haag.

Bureau voor Overheidscommunicatie, SchaalX, en Intercity Consultancy werken sinds het najaar van 2014 succesvol samen onder de naam Partners in Communicatie (PiC). In 2017 uitgebreid met Communicatiemensen.nu, een zusterbedrijf van Intercity. Het samenwerkingsverband heeft, na een stevige competitie, wederom een voorkeurspositie veroverd bij het Rijk (alle departementen en Zelfstandige bestuursorganen). In deze aanbesteding is nu voor het eerst ook Rijkswaterstaat opgenomen. Daardoor is, met een verwachte omzet van 44 miljoen, dit de grootste communicatieaanbesteding van de Overheid in Nederland. In praktijk betekent dit dat Partners in Communicatie de komende jaren honderden kandidaten op alle beroepsniveaus gaat voordragen voor lopende vacatures bij het Rijk en Rijkswaterstaat.

Intercity-directeur Robert van Vliet is verheugd met de uitverkiezing: “Hiermee hebben we bewezen dat het geen toevalstreffer was en dat we onze kennis goed geborgd hebben, daarom ben ik er trots op dat we wederom hebben bewezen een meerwaarde te kunnen bieden.”

Bij de aanbesteding van het Rijk voor alle ministeries en andere rijksinstanties werd PiC eind 2014 als enige nieuwkomer uitgeroepen tot één van de vier ‘preferred suppliers’ en mochten ze zich ‘hofleverancier voor het Rijk’ noemen. Daarnaast zijn de afgelopen jaren ook de provincies Noord- en Zuid-Holland toegevoegd aan de klantenlijst. Collega Pierre Wimmers van Communicatiemensen.nu: “Het is niet zo eenvoudig om als kleinere bureaus te winnen van de gevestigde grotere bedrijven, hieruit blijkt dat het ons lukt om constante kwaliteit te leveren en dat willen we de komende jaren ook blijven doen.”

Door de geografische spreiding van de drie deelnemende bureaus (Den Haag, Amersfoort, Utrecht en Apeldoorn) en hun uitgebreide netwerk van communicatieprofessionals kan de combinatie een unieke landelijke dekking garanderen.