Even voorstellen: nieuwe collega Nick Nijhuis

Senior (internet) Marketeer gespecialiseerd in online en vrijetijd

Nick Nijhuis, senior marketeer

Sinds 12 september ben ik aan de slag voor Intercity. Hiervoor was ik ruim 8 jaar werkzaam als senior (internet)marketeer voor het Veluws Bureau voor Toerisme. Na mijn studies Commerciële Economie (HBO) en Marketing Management (Universiteit) heb ik mij eerst een jaar beziggehouden met het opzetten van klanttevredenheidsonderzoeken en gebruikerstesten voor producten. Ook ben ik zes maanden actief geweest als accountmanager.

Mijn werkzaamheden in het toerisme begonnen in 2006 met het opzetten van de eerste marketing- en internetactiviteiten voor de voorloper van het Veluws Bureau voor Toerisme en groeiden uit tot het ontwikkelen van vele nieuwe, voornamelijk digitale, producten. Met als hoogtepunt de lancering van 16 nieuwe toeristische consumentensites in maart dit jaar. Het laatste halfjaar stuurde ik daarnaast als marketingmanager zes marketing- en contactcenter medewerkers aan.

In maart 2013 heb ik mijn NIMA-C diploma gehaald. Ook ben ik actief als bestuurslid van NIMA Regio Oost. Regelmatig organiseren we een bijeenkomst rondom een bepaald thema. Naast een spreker staat op deze bijeenkomsten het netwerken centraal. Sinds kort ben ik daarnaast als examinator betrokken bij de NIMA-B examens.

Binnen Intercity richt ik mij onder de vlag van Marketing Veluwe op city- en regiomarketing van de Veluwe. Dit doen we onder andere door het lanceren van vernieuwende concepten met diverse partijen. En door gemeenten en ondernemers te ondersteunen met kennis en middelen. Daarnaast houd ik mij bezig met advisering en ondersteuning van organisaties op het gebied van digitale marketing en lever ik een bijdrage door diverse (digitale)kanalen van Intercity, zoals de website en de nieuwsbrief, te optimaliseren.

Meer informatie over mijn loopbaan en interesses is te vinden op LinkedIn profiel en op mijn blog. Wellicht tot ziens.