Krant en stadsportal Kampen.nl

Vernieuwend verdienmodel achter kanalen van de stad

Wat is er te doen in de stad? Welke evenementen zijn er? Waar kan ik gezellig een hapje eten? Waar kan ik overnachten? Welke winkels zijn er te vinden in Kampen? Het antwoord op al deze vragen is sinds 5 juli te vinden op www.kampen.nl.

De website Kampen.nl is één van de citymarketing activiteiten waar de gemeente Kampen, samen met ondernemers uit de binnenstad, dit jaar mee is gestart. Het doel van citymarketing is dat de stad meer bezoekers en toeristen trekt. De gemeente heeft haar domeinnaam beschikbaar gesteld voor de stad, zodat deze naast het digitaal stadhuis ook goed bereikbaar is. In onderstaande video wordt een nadere toelichting gegeven op het concept.

Het is uniek in Nederland dat aan de digitale stad ook een huis-aan-huiskrant is gekoppeld. Hiermee heeft Kampen een primeur! Een verhaal op de website kan doorgeplaatst worden in de krant en nieuws uit de krant kan online gepresenteerd worden. Hierdoor ontstaat een aantrekkelijke website èn een leesbare krant. Krant en website zijn volledig in de citymarketingstijl gezet, evenals een recent geopende Stadswinkel waar bezoekers fysiek terecht kunnen voor allerlei informatie over de stad. Een senior-adviseur van Intercity, Robert van Vliet, heeft mede vorm heeft gegeven aan de realisatie van dit vernieuwende concept. Bekijk het concept op www.kampen.nl.